Školní metodik prevence rizikového chování dětí

Školní metodik prevence rizikového chování: Mgr. Zdeněk Ševčík
Konzultační hodiny: úterý 14:00 – 15:00; dle domluvy kdykoliv
Telefon: +420 596 714 803
E-mail: zdenek.sevcik@zsfformana.cz
Pracovna: Kabinet č. 86 (2. patro)

Činnosti školního metodika prevence rizikového chování

Metodické a koordinační činnosti

  • Tvorba minimálního preventivního programu školy. Program primární prevence na naší škole je zaměřen na:
    • sebepoznávání, poznání svých hodnot a předností
    • schopnost spolupráce – týmová práce
    • poznávání mezilidských vztahů
    • komunikační dovednosti
    • programy podporující zdravý životní styl
    • efektivní trávení volného času – mimoškolní aktivity
    • širokou nabídku besed
    • spolupráce s orgány a organizacemi (Bílý nosorožec, Policie ČR, atd.)
    • identifikaci problémů v raném stádiu
  • Koordinace aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování.
  • Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování. Vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování.
  • Individuální a skupinová práce se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy.
  • Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy
  • Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.

Informační činnosti

  • Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování pedagogickým pracovníkům školy.
  • Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování a vedení dokumentace o realizovaných preventivních programech školy
  • Předávání informací a zpráv o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy a školskému poradenskému zařízení.

Poradenské činnosti

  • Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům.
  • Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd.
  • Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.